Представете си 10 стадиона с големината на “Уембли”, пълни догоре с изхвърлена храна. Това са 670 000 тона, които губим всяка година само в България. Това е повече от килограм на човек дневно!
Близо 60% от тези пропиляни порции са изхвърлени от нас – домакинствата. Храна, която може да стигне до хора в нужда и да “спаси” поне един топъл обяд.
За втора поредна година кампанията “Zero Food Waste February” на платформата Foody привлича вниманието към този сериозен проблем. Тази година посланик на инициативата е журналистът Биляна Гавазова, която от години работи в сферата на потребителската култура и разумното пазаруване и потребление.
“Всеки от нас е част от тази статистика. Но замисляме ли се какво губим, изхвърляйки храна”, казва Биляна Гавазова. И разкрива:
⚠️Губим 3 основни неща:
- Пари – Всеки похарчен лев за ненужна храна е лев, изхвърлен на боклука.
- Природата – Производството на храна коства ресурси – вода, енергия, труд. Изхвърлената храна означава и изхабени природни богатства.
- Самата храна – Докато тонове храна се разпиляват, хиляди хора остават гладни.
“Моята малка-голяма крачка в това да кажа СТОП на разхищението на храна е “Zero Food Waste February” на Foody – инициатива, която насочва прожекторите към един проблем, който всички можем да решим заедно”, категорична е Гавазова.
Foody е първото уеб-приложение в страната, посветено на борбата с хранителните отпадъци. През изминалата година платформата успя да предотврати разхищението на над 10 тона храна. “Заедно можем да постигнем реална промяна в борбата с разхищението на храна и да изградим по-устойчиво бъдеще за България”, споделя Светослава Симеонова – основател и управител на Foody.
“Благодаря на Светослава, че видя в мое лице съмишленик и ме покани за техен посланик. Ако можем да сме 2, значи можем да сме 20, 200, а защо не и 2 000 000. Нека да дадем шанс и зелена светлина”, призовава Гавазова.