Измислянето на креативни и привлекателни заглавия е цяло изкуство. Те трябва да бъдат ангажиращи, информативни и достатъчно интригуващи, за да събудят любопитството на читателя. Ето няколко практически съвета за създаване на грабващи заглавия:
- Кратки и конкретни: Заглавието трябва да е кратко и ясно, за да може лесно да се запомня и разбира. Препоръчително е да е между 5 и 10 думи. Задължително е заглавието да резонира добре с текста и да носи информация за най-важното, което ще открием в него.
- Информативни и оригинални: Заглавието трябва да дава ясна представа за съдържанието. За целта трябва внимателно да прочетем текста, да вникнем в него и да извлечем в заглавие това, което ни е най-интересно. Добре е да се въздържаме от клишета.
- Уникални и емоционални: Заглавието трябва да е атрактивно и да грабва вниманието на читателя. Може да включва номерация, игра на думи, хумор… Важно е да сме креативни и да избягваме често използвани фрази. Бонус е, ако заглавието буди емоция, защото тя винаги предизвиква реакция.
- Златният баланс: Най-голямото предизвикателство при писането на атрактивни заглавия е да спазим баланса. Баланс между това да го направим привлекателно, но не жълто; да успеем да кажем много, но не всичко; да предизвикаме интерес, но без да отблъскваме читателя.
- Ключови думи: Заглавието трябва да съдържа ключови думи, по които читателите биха могли да го търсят. Ако пишем в блог или публикуваме онлайн, използването на подходящи ключови думи може да помогне за оптимизирането на съдържанието за търсачките.
Тази публикация не е за всеядните, а за хората, които искат да вдъхновят текста с ударно и силно заглавие. Това е привилегия на умело пишещите хора, които уважават публиката и аудиторията. Те не търсят сензация, а добронамерена провокация да прочетем повече от съответния текст – новина, интервю или статия.